Bevers

‘Ik ben een bever. Wat we doen, doen we samen’.

Bij de Bevers staat samen spelen centraal en is er veel aandacht voor de algemene ontwikkeling van het jonge kind. Bij de Bevers leren ze spelenderwijs en met plezier de basis vaardigheden en principes van scouting. Waar ze zowel tijdens als naast scouting hun voordeel mee kunnen doen. Zo zullen ze onder andere in aanraking komen met eenvoudige tocht- en knooptechnieken, samenwerkingsspellen in het bos en het stoerdere klim- en klauterwerk.

Wie zijn bevers?

Een bever is een jongen of meisje in de leeftijd van 5 t/m 7 jaar die het leuk vindt om samen met anderen te spelen in het dorp Hotjsietonia.

Wat doen bevers?

Bij de bevers heb je een heel gevarieerd programma, elke zaterdag doe je wel wat anders!
We doen veel spelletjes, maar ook speurtochten lopen, knutselen en hutten of tenten bouwen.

Het belangrijkste, vinden wij, is dat de bevers een leuke opkomst hebben waarin ze de kans krijgen zichzelf te ontwikkelen, samen te spelen, maar ook samen opruimen, samen werken en goed met elkaar omgaan!

Waar & wanneer?

Het beverspel speelt zich af in het dorp Hotsjietonia. De bevers beleven samen met het kind Stuiter geweldige avonturen.

De Esdoorn-bevers hebben iedere zaterdag opkomst van 12.30 tot 14.00 uur

Impressie

Ontmoet de bewoners van
Hotsjietonia

Noa
Bij Noa kunnen de bevers rustig kletsen. Noa is een rustpunt voor de bevers, maar ook iemand die met ze praat over pesten, onzekerheden en hoe je met elkaar omgaat.
Stanley Stekker
Stanley houdt van moderne techniek zoals mobieltjes en computers, maar ook van de primitieve “technieken” als routetechnieken en pionieren.
Rozemarijn
Rozemarijn houdt van koken en in huis rommelen. Bij haar kunnen de bevers leren koken, groenten kweken en leren ze over EHBO.
Professor Plof
Professor Plof houdt meer van uitvinden en ontdekken. Soms gaat er wel eens wat mis met een proefje, maar de professor weet heel goed wat veilig is en wat niet.
Bas Bos
Bas Bos is boswachter en is dus alle dagen in het bos te vinden. Hij weet van alles over bomen en planten.
Rebbel
Rebbel houdt erg van dieren. Ze verzorgt zieke dieren die Bas wel eens mee naar huis neemt.
Keet Kleur
Keet Kleur houdt ervan creatief bezig te zijn, het liefst is ze de hele dag aan het tekenen en verven. Keet helpt de Bevers het dorp Hotsjietonia meer kleur te geven en mooi te versieren.
Fleur Kleur
Fleur Kleur is altijd bezig met verkleden en toneel spelen. Samen met de bevers verzint ze toneelstukjes of maakt ze gekke kleding.
Sterre Stroom
Sterre is een echte waterrat. Vandaar dat ze op een woonboot woont met haar broer Steven. Ze weet ook alles van water en varen en ze kan heel goed zwemmen.
Steven Stroom
Steven Stroom is bang voor alles, maar houdt wel van reizen. Steven verlegt zijn eigen grenzen en is zo al over de hele wereld geweest. Toch vindt hij het wel fijn dat ze met hun eigen boot op reis kunnen, voelt het toch nog een beetje veilig.
Stuiter
Stuiter is een 7-jarige die regelmatig het dorp Hotsjietonia bezoekt. Samen met de dorpsbewoners worden de gekste, leukste, spannendste en uitdagendste avonturen beleeft. De bevers kunnen zich identificeren met Stuiter. Stuiter is druk, rent en speelt graag.

Ontmoet de leiding

Hoi! Wij zijn Marjelle, Iris, Gerrit en Pauline, ook wel Keet Kleur, Sterre Stroom, Stanley Stekker en Keet Kleur genoemd, zoals de bewoners van Hotsjietonia.

Meer weten? Neem contact met ons op via:
bevers@scouting-esdoorn.nl

Elke zaterdag van 12.30 tot 14.00 uur staan wij voor de bevers klaar!

Marjelle / Keet Kleur
Iris / Sterre Stroom
Gerrit / Stanley Stekker
Pauline / Fleur Kleur

Ik wil een keer komen kijken!

Ben je nieuwsgierig geworden en wil je graag een keer komen kijken?
Dan zien we je graag eens bij onze opkomst (en als je het spannend vindt, dan neem je gewoon een vriendje mee).

Laat ons via onderstaande button weten dat je komt.